Braziliaanse varkensreepjes

Braziliaanse varkensreepjes

Dit Braziliaans stoofpotje geven we extra karakter door invloeden uit de Europese, Afrikaanse en Aziatische keuken. We voegen er een kokossaus aan toe die gemaakt is met veel groenten. Zo creëren we een gezonde versie! Hou je van rijke en kruidige smaken? Dan is dit gerecht jou op het lijf geschreven!

Gekruid
Bowl
Romig
Zomers
Energie (kcal)
481,08
Vet (g)
18,1
Koolhydraten (g)
46,55
Eiwit (g)
31,19

De sterren van dit gerecht

Paprika

Wist je dat paprika rechtstreeks verwant is aan de chillipeper? En dat de groene paprika eigenlijk gewoon een onrijpe paprika is? De paprika kleurt immers rood als ze volledig rijp is! Die laatste bevat twee keer zoveel vitamine C als de groene paprika. Doordat deze groente zeer veelzijdig is, integreren we de paprika in verschillende gerechten bij Quiso!

Paprikapoeder

Met paprikapoeder geven we niet alleen extra smaak aan onze Quiso gerechten, maar we geven ze ook veel meer kleur! Om paprikapoeder te maken, worden puntvormige paprika's gedroogd en gemalen. Er bestaat zowel een milde als een pikante variant van paprikapoeder. Wij gebruiken de milde variant die een zoete, lichte prikkelende paprikasmaak heeft.

Pijpajuin

Je kent pijpajuin misschien ook wel als lente-ui, bosui of stengelui. In Vlaanderen noemen ze het ook weleens schalulleke. Al die benamingen zijn makkelijk te verklaren. Lente-uitjes omdat ze in het voorjaar geoogst worden, bosuitjes omdat ze in bosjes verkocht worden, stengeluitjes omdat lente-uitjes sterk lijken op deze groente en schalulleke omdat dat woord Brussels dialect is voor 'pijpajuin'. Bovendien was het ook de eerste officiële naam van de pop van Wiske. En de smaak? Die is minder indringend dan de smaak van gewone ajuinen. Pijpajuintjes worden ofwel rauw gegeten ofwel gegaard in bijvoorbeeld wokgerechten.

Volkoren Rijst

Volkoren rijst, of zilvervliesrijst, is een bron van koolhydraten maar bevat veel meer vezels dan witte rijst. Dat komt doordat het jasje rondom de zilvervliesrijst blijft zitten. Vezels zorgen voor een goede darmwerking en een verzadigd gevoel. Verder bevat dit volkoren graanproduct ook veel vitamines B, tal van mineralen én eiwitten die zorgen voor de opbouw van je spieren.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Braziliaanse kokossaus 40% [paprika, SOJA room [SOJAbasis (water, gepelde SOJAbonen), zonnebloemolie, gemodificeerd zetmeel, suiker, stabilisator: E415, E407, emulgator: E473, aroma, zeezout], kokosmelk [kokosextract, water, emulgator: E435], ui, water, pijpajuin, tomatenpuree [tomaat], olijfolie, SOJAsaus [water, SOJAboon, TARWE, zout], knoflook, rode wijnazijn [rode wijnazijn, conserveermiddel: E224 SULFIET], zout [zout, antiklontermiddel: E535, E504], paprikapoeder, komijn, chilipoeder], Rijst volkoren gekookt 31% [rijst], Varken gekruid 29% [varkensvlees [varkensvlees, water, antioxidant: E331, E301, glucosestroop, zuurteregelaar: E262, E500, zout, plantaardig eiwit (erwt), rode bietextract, specerij], kruiden [paprikapoeder, zout [zout, antiklontermiddel: E535, E504], komijn, zwarte peper, chilipoeder, knoflook], zout [zout, antiklontermiddel: E535, E504]]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 422 g)
Energie (kJ)
477,00
2012,94
Energie (kcal)
114,00
481,08
Vet (g)
4,29
18,10
Verzadigde vetzuren (g)
1,99
8,40
Koolhydraten (g)
11,03
46,55
waarvan suikers (g)
1,31
5,53
Eiwit (g)
7,39
31,19
Zout (g)
0,77
3,25
Vezels (g)
0,61
2,57

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Soja
Sulfiet
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren