Veelgestelde vragen

Welkom op onze FAQ-pagina! Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Vind je geen antwoord op jouw vraag? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Quiso biedt wekelijks een gevarieerd, gezond en vers assortiment van kant-en-klare maaltijden waardoor jij tijd bespaart! Zo hoef je geen boodschappen meer te doen, probeer je nieuwe gerechten uit en tover je in een mum van tijd de lekkerste smaken op je bord! Bovendien zijn onze gerechten vriesvers waardoor alle vitamines bewaard blijven en je de gerechten lang in je diepvriezer kan bewaren.

Bij Quiso staat flexibiliteit voorop. Je kan een éénmalige bestelling plaatsen of een flexibel lidmaatschap afsluiten. Het is simpel: je kiest je gerechten uit een wekelijk variërend aanbod van minstens 15 stuks, je kiest je extra’s uit de ‘Mercado’ markt en je bepaalt of je éénmalig wil bestellen of wekelijks een voorstel van Quiso wil ontvangen via een flexibel lidmaatschap.

Je kiest zelf wekelijks of én hoeveel gerechten je wil ontvangen van onze wekelijks wisselende menukaart. Je hangt niet vast aan een vast aantal en kan dit eenvoudig aanpassen in je account, je lidmaatschap pauzeren of zelfs volledig annuleren zonder opzeg en kosten. Dus geen paniek, een lidmaatschap betekent niet dat je ergens aan vast hangt. We sturen je wekelijks een gevarieerd voorstel met het aantal maaltijden dat je zelf aangaf tijdens je vorige bestelproces. Enkel wanneer je voor de deadline niets wijzigt of pauzeert sturen we je deze maaltijden op. Als je kiest voor een flexibel lidmaatschap ontvang je, bovenop eventuele andere kortingen, een extra korting van 5% op alles wat je bestelt.

We sluiten wekelijks de bestellingen voor de volgende levering af. Dit gebeurt elke dinsdag om 11 uur. Wil je graag iets wijzigen? Zorg dan dat je dit doet voor deze deadline.

Je zal in je box de maaltijden vinden die je besteld hebt. Heb je een lidmaatschap afgesloten en heb je niets gewijzigd voor de deadline van dinsdag 11 uur, dan leveren we de door ons voorgestelde maaltijden in je Quiso-box.

Bij Quiso streven we steeds naar de hoogste kwaliteit, niet alleen voor onze maaltijden maar ook op het vlak van dienstverlening. Heb je een vraag, een suggestie of is er onverhoopt toch iets misgegaan met je bestelling? Dan horen we graag van je! Contacteer ons telefonisch op het nummer 078 05 22 02 of via chat op weekdagen tussen 9 en 17 uur of stuur een mailtje naar [email protected].

De Quiso maaltijden zijn ingedeeld in de volgende categorieën waarop je in de website kan filteren:

  • Klassiek: De traditionele keuken scoort het hele jaar door. In deze categorie vind je echte klassiekers uit grootmoeders keuken waar we een leuke Quiso-twist aan geven. 
  • Italiaans: Wie Italië uitspreekt, denkt vooral aan pasta . Maar de Italiaanse gerechten van Quiso zijn zo veel meer dan dat. Met slechts enkele ingrediënten toveren we steeds een heerlijk smakenpallet op je bord.
  • Aziatisch: Hou je van spicy of hartig? Of toch liever licht en zoet? Met de Oosterse keuken zit je sowieso goed! Deze gerechten hebben zeer unieke en atypische smaken waar we jou mee omverblazen.
  • Wereld: Met de gerechten van de categorie 'Wereld' nemen we je graag mee op culinaire ontdekkingsreis . Hier vind je alle gerechten die tot de wereldkeuken behoren, zo tover je in een oogwenk onder meer Spaanse, Mexicaanse, Griekse, … gerechten op je bord.
  • Veggie: Elke vegetariër heeft zijn eigen reden om geen vlees en vis te eten. Daarom vinden wij het belangrijk om ook een breed assortiment vegetarische gerechten aan te bieden. Ben jij een vegetariër of wil je het graag eens uitproberen? Dan zijn de gerechten van Quiso perfect voor jou.
  • Caloriebewust: Wil jij graag wat gewicht verliezen? Daar kunnen wij bij helpen. Door te kiezen voor de categorie ‘Caloriebewust’ krijg je minder koolhydraten, maar zal je nog meer groenten op je bord krijgen dan je van ons gewoon bent!

We willen het jou graag zo gemakkelijk mogelijk maken, daarom maken we gebruik van handige kleurcodes. Zo kan jij snel een gerecht herkennen in je vriezer, en bespaar je nog meer kostbare tijd om te genieten.

  • Vlees: rood
  •  Vis: blauw
  • Gevogelte: geel
  • Veggie: groen 

Heb je een lidmaatschap afgesloten? Dan kunnen we leren van jouw eerdere bestellingen. Op basis daarvan zetten we een aantal gerechten voor jou klaar die je wekelijks nog kan wijzigen tot op het moment van de deadline.

Momenteel kan je wekelijks uit minstens 15 verschillende vriesverse maaltijden kiezen. We streven naar een gevarieerd en afwisselend eetpatroon zodat jij iedere week nieuwe gerechten kan proeven, daarom gaan we druk aan de slag om ons aanbod verder uit te breiden. Bovendien kan je in onze ‘Mercado’ tal van lekkere en gezonde aanbiedingen terugvinden die je kan toevoegen aan je bestelling. Dus, nog meer lekkers met één muisklik in huis!

Ja, je kan van elke maaltijd die aangeboden wordt meerdere aantallen bestellen.

Bij Quiso werken we met één vaste prijs voor ieder gerecht, maar bij sommige gerechten is het niet mogelijk om deze prijs aan te houden. Voor een premium gerecht werken we met luxueuze ingrediënten. Daarom vragen we een kleine extra bijdrage voor deze maaltijden. Zo kunnen we jou net dat tikkeltje meer aanbieden! Kortom, het is een gerecht dat er echt bovenuit steekt.

Bij sommige gerechten krijg je de mogelijkheid om een grotere portie te bestellen. Daar betaal je dan een kleine extra bijdrage voor. Indien die mogelijkheid er is, kan je deze extra optie aanvinken alvorens het gerecht in je winkelmand plaatst.

Als je een Quiso-lidmaatschap hebt, krijg je telkens voor vier weken een voorkeursaanbieding op basis van het aantal gerechten dat je eerder selecteerde. Bestelde je de allereerste keer bijvoorbeeld vijf maaltijen bij ons, dan zetten we de komende vier weken ook telkens vijf maaltijden per week voor je klaar. Tijdens het bestelproces krijg je de optie om zelf aan te geven hoeveel gerechten je wekelijks wil ontvangen. Uiteraard kan jij wekelijks de gerechten en de aantallen wijzigen naargelang jouw wensen. Dat kan tot een bepaalde deadline die aangegeven wordt in je account. Bovendien heb je ook steeds de mogelijkheid om je lidmaatschap te pauzeren of stop te zetten. Onderneem je niets en wil jij je liever laten verrassen? Dan leveren wij de gerechten die we voor jou hebben klaargezet.

Ben je vergeten welke overheerlijke gerechten er op jou staan te wachten de komende weken? Check het door je hier in te loggen! Als je bent ingelogd, dan zie je alle geselecteerde gerechten voor de komende vier weken. Met de pijltjes navigeer je gemakkelijk tussen de verschillende weken zodat jij het overzicht bewaart. We sturen je ook wekelijks, alvorens de deadline bereikt werd, een mail met een overzicht van de maaltijden die in je box klaarstaan.

Wanneer je gerechten uitkiest, kan je eenvoudig filteren op allergieën en/of intoleranties. Vervolgens worden enkel de gerechten getoond die geschikt zijn voor jou. Bovendien kan je per gerecht alle voedingswaarden en ingrediënten terugvinden op de maaltijdfiches.

Ja, we verkopen vegetarische maaltijden. Wanneer je bij het kiezen van gerechten kiest voor de categorie ‘Veggie’ dan zie je enkel gerechten zonder vlees, vis of gevogelte. We hebben nog geen aparte categorie voor ‘Vegan’ maaltijden, maar je kan wél steeds filteren op allergenen en de voedingswaarden bekijken per gerecht.

De voedingswaarden worden berekend door een erkend diëtist. Je kan de voedingswaarden op twee plaatsen terugvinden: 

  • Wanneer je bij het kiezen van de gerechten op een gerecht klikt, kom je op de productpagina terecht. Hier vind je alle informatie over het gerecht, inclusief de voedingswaarden en de ingrediënten die we gebruikten. 
  • Op onze verpakking.

De Quiso gerechten zijn maandenlang houdbaar in de diepvriezer. De exacte houdbaarheidsdatum vind je terug op de verpakking van het gerecht. Kies je ervoor om ze te laten ontdooien in de koelkast, dan hebben ze een houdbaarheid van enkele dagen.

We maken het jou graag gemakkelijk. Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren verwarmen: in de oven, de microgolfoven of de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso gerechten op elke manier even lekker! Per gerecht geven we op de verpakking aan welke opties geschikt zijn en wat de verwachte bereidingstijd is. Er zijn drie mogelijkheden:

  • In de oven: 
    • Ontdooid: +/- 20 minuten.
    • Bevroren: +/- 40 minuten.
  • In de microgolfoven:
    • Ontdooid: +/- 4,5 minuten.
    • Bevroren: +/- 8 minuten.
  •  In de pan:
    •  Ontdooid: +/- 5 minuten 

Warm je meerdere maaltijden tegelijk op in dezelfde microgolfoven of oven, dan zal de bereidingstijd hoger liggen.

Neen! Al onze gerechten worden volledig op artisanale wijze voor jou bereid. Je dient ze enkel nog op te warmen in de oven, in de microgolf of in de pan. Uiteraard kan je wel steeds naar eigen smaak extra kruiden toevoegen aan onze gerechten. De bereidingstijden op de verpakking zijn slechts een indicatie, het is belangrijk dat je zelf tijdens het opwarmen regelmatig kijkt of je gerecht voldoende warm of gaar is.

Kwaliteit en versheid staat bij Quiso op de eerste plaats. Daarom werken we enkel samen met gerenommeerde leveranciers en doen we voortdurend aan kwaliteitsmetingen. Deze criteria vinden wij belangrijker, niet alle ingrediënten hebben dus het biologisch keurmerk.

Je kan in je account je al je vorige bestellingen raadplegen.

De gemiddelde hoeveelheid van een gerecht bedraagt 500 gram. 
Ieder gerecht is voor één persoon en is in principe voldoende. Je hebt bij sommige gerechten wel de mogelijkheid om een grotere portie te bestellen tegen een kleine bijdrage. Wanneer je voor je kinderen een gerecht uitkiest dan kunnen ze er met twee van eten, vaak hebben ze dan voldoende. 

Ja! Al onze maaltijden werden gecreëerd door erkende diëtisten. Bij Quiso streven we naar gezonde recepten die evenwichtig zijn, weinig koolhydraten bevatten, weinig ongezonde vetten hebben en veel mineralen, antioxidanten en vitamines bevatten. Voor de bereiding van onze maaltijden gebruiken we enkel verse ingrediënten. We voegen zelf geen snelle suikers, additieven of bewaarmiddelen toe aan onze maaltijden.

Soms gebruiken we alledaagse sub-ingrediënten in zeer kleine hoeveelheden zoals bijvoorbeeld mosterd die op hun beurt additieven en conserveringsmiddel bevatten. Waar mogelijk gebruiken wij additiefvrije sub-ingrediënten en we zien erop toe dat eventuele additieven in deze sub-ingrediënten niet schadelijk zijn voor de gezondheid.

Als er melding gemaakt wordt van E-nummers gaat het over deze zeer beperkte additieven die deel uitmaken van eventueel gebruikte sub-ingrediënten.


Alle Quiso-gerechten worden met veel zorg en liefde, artisanaal door onze eigen keukenchefs voor jou bereid.

Quiso beschikt over een professionele keuken. Deze is ingedeeld in een “warme keuken” waar de bereidingen artisanaal door onze chefs worden klaargemaakt en een “koude keuken” waar de maaltijden onmiddellijk worden verpakt en diepgevroren met een speciale invriestechniek. Alle installaties en processen voldoen voor 100% aan de normen van FAVV op vak van voedselveiligheid.

Quiso-maaltijden worden onmiddellijk na de bereiding ingevroren met een speciale “snelvries” techniek. Deze hoogtechnologische vriezer blaast aan zeer hoge snelheid gekoelde lucht van min 35°C tot min 40 ° C over de maaltijden. Dankzij die techniek is de kristalvorming, die ontstaat bij invriezen in een normale vriezer, zeer klein. Hierdoor blijven de smaak, geur, kleur en voedingsstoffen maximaal behouden en wordt ook eventuele bacterievorming vermeden. Om die reden is het ook niet nodig om bewaarmiddelen en smaak- en kleurstoffen toe te voegen, hetgeen wel dikwijls gebeurt bij gekoelde verse gerechten. Bovendien zijn de vriesverse maaltijden van Quiso langdurig houdbaar in de vriezer bij jou thuis op -18°C.

Ja! Onze gerechten worden ingevroren bij jouw thuis afgeleverd. Je kan zelf kiezen of je de gerechten in je diepvries of de koelkast plaatst. We raden aan om gerechten die je niet onmiddellijk nuttigt, in te vriezen zodat ze vers blijven. Gerechten die je de dag zelf of de dag erna opeet, kan je perfect bewaren in de koelkast. Let op: nadat je de gerechten hebt ontdooid, mag je ze niet opnieuw invriezen.

Iedere diepvriezer heeft andere afmetingen. Daarom is het beter om dit even na te meten. De afmeting van een Quiso maaltijd is maximaal 22 x 18 x 4 cm (l x d x h). Gemiddeld passen er 6 maaltijden in één schuif. We raden ook aan om maaltijden die je binnen de week nuttigt in de koelkast te bewaren. Zo nemen de maaltijden minder plaats in beslag in de diepvriezer én tover je nog sneller de gerechten op tafel doordat je ze niet meer moet ontdooien!

Bestellen via onze webshop is heel eenvoudig. Ontdek op deze pagina hoe het precies werkt! Aan het eind van het bestelproces kan je kiezen voor éénmalige bestelling of voor een lidmaatschap.

Ja, dat kan! Bij Quiso is het niet nodig om een lidmaatschap aan te gaan.

Je kiest zelf wekelijks of én hoeveel gerechten je wil ontvangen van onze wekelijks wisselende menukaart. Je hangt niet vast aan een vast aantal en kan dit eenvoudig aanpassen in je account, je lidmaatschap pauzeren of zelfs volledig annuleren zonder opzeg en kosten. Dus geen paniek, een lidmaatschap betekent niet dat je ergens aan vast hangt. We sturen je wekelijks een gevarieerd voorstel met het aantal maaltijden dat je zelf aangaf tijdens je vorige bestelproces. Enkel wanneer je voor de deadline niets wijzigt of pauzeert sturen we je deze maaltijden op. Als je kiest voor een flexibel lidmaatschap ontvang je, bovenop eventuele andere kortingen,  een extra korting van 5% op alles wat je bestelt.


We sluiten wekelijks de bestellingen voor de volgende levering af. Dit gebeurt elke dinsdag om 11 uur. Wil je graag iets wijzigen? Zorg dan dat je dit doet voor deze deadline.

Heb je een éénmalige bestelling geplaatst en geen lidmaatschap afgesloten? Dan kan je je bestelling helaas niet meer aanpassen. Heb je een Quiso-lidmaatschap? Dan kan is het mogelijk om je bestelling vanaf de tweede box te wijzigen. Dat kan je eenvoudig doen op de pagina waar je de bestelling plaatst. Je moet hiervoor wel ingelogd zijn.

Onder “jouw box” vind je bij de betreffende leverweek een pauzeknop waarmee je deze week kan pauzeren zodat we je geen box sturen.

Helaas, als je de deadline hebt gemist wordt jouw volgende box geleverd.

Ben je een nieuwe Quiso-klant? Dan wordt je korting automatisch toegepast op je winkelmandje. Op je eerste 5 boxen ontvang je je een korting van 10 euro. Heb je zelf een kortingscode? Deze kan je inwisselen in het winkelmandje. Als je kiest voor een flexibel lidmaatschap ontvang je, bovenop eventuele andere kortingen, een extra korting van 5% op alles wat je bestelt, dit wordt automatisch verrekend in je bestelling.

Neen, we vragen enkel om minimum vier maaltijden te bestellen.

Onze gerechten hebben allemaal dezelfde prijs, tenzij er een premium product aan het gerecht is toegevoegd. In dat geval vragen we een extra bijdrage voor dat gerecht. We werken ook met staffelkortingen. Hoe meer maaltijden je afneemt, hoe minder je betaalt per maaltijd. Wanneer je voor een Quiso-lidmaatschap kiest, krijg je daarbovenop altijd 5% korting op je volledige bestelling.

Er zijn verschillende betaalmogelijkheden: bancontact, creditcard, PayPal, SEPA Direct Debit en via domiciliëring.

Bij een éénmalige bestelling en bij de eerste box van je lidmaatschap, betaal je meteen bij je bestelling, deze bestelling is achteraf niet meer wijzigbaar. Vanaf de tweede box van je lidmaatschap gebeurt de betaling onmiddellijk na de wekelijkse deadline. Op dit moment kennen we de juiste inhoud van je box, na het verlopen van de deadline is deze dan ook niet meer wijzigbaar.

Geen zorgen, wij nemen binnen een week contact met je op als dit gebeurt. We laten je weten welke betaling is mislukt, wat het openstaande bedrag is en hoe je de betaling alsnog kunt voldoen. Er zijn verschillende oorzaken mogelijk waarom je betaling mislukt is. Bijvoorbeeld dat je onvoldoende saldo op je rekening hebt, je betaalgegevens verlopen zijn of dat de door jouw gekozen betaalmethode niet beschikbaar is voor online aankopen. Als je betaling is geweigerd, controleer dan of je betaalgegevens (zoals je rekeningnummer en vervaldatum) correct zijn. Zo niet, wijzig dan de gegevens of voeg hier een andere betaalmethode toe. Houden de betaalproblemen aan? Neem dan contact op met je bank en controleer of de door jouw gekozen betaalmethode online aankopen en terugkerende transacties ondersteunt.

Je kunt je betaalgegevens eenvoudig bijwerken of verwijderen in je account. Afhankelijk van de betaalmethode brengen wij tussen € 0,01 in rekening om de nieuwe betaalgegevens te verifiëren.

Contacteer ons als er iets is misgegaan met jouw Quiso-box. Samen zoeken we naar de beste oplossing voor jou!

Bekijk je orders om de boxen die je in het verleden hebt ontvangen te controleren of om een factuur te downloaden. Let op: facturen zijn alleen beschikbaar voor betaalde boxen en dit pas vanaf de deadline. Als je jouw factuurgegevens moet bijwerken of als je oudere facturen nodig hebt die niet online beschikbaar zijn, neem dan hier contact met ons op. Vertegenwoordig je een bedrijf? Dan is het mogelijk om tijdens het bestellen een ander factuuradres dan het bezorgadres in te vullen.

Je kan je facturen terugvinden en downloaden in je account.

Als nieuwe klant krijg je bij je eerste bestelling € 20,- korting op je eerste Quiso-box! Bestel je een tweede en een derde keer? Dan ontvang je telkens € 10,- korting op je box. Bij je vierde en vijfde bestelling ontvang je € 5,- korting. 

En dat is niet alles, want daarbovenop krijg je ook steeds 5% korting op je maaltijden als je een wekelijks abonnement afsluit. 

Samen met onze partner DPD streven we ernaar om jou een uitstekende service te bieden en ervoor te zorgen dat je Quiso-boxen veilig en vers bij jou thuis worden afgeleverd. Dit doen we zonder de koudeketen te onderbreken. DPD maakt gebruik van speciale bestelwagens met vriesvakken om ervoor te zorgen dat jouw Quiso-box op de juiste temperatuur blijft tijdens het transport.

Maar wat als je niet thuis bent op het moment van levering? Geen zorgen! DPD bewaart jouw Quiso-box in de vriezer en komt de volgende dag opnieuw langs. Ondertussen sturen ze je een e-mail waarmee je de bezorgdag en het leveringsadres kunt wijzigen. Op die manier heb je de flexibiliteit om de levering aan te passen aan je persoonlijke behoeften.

Quiso levert in heel Vlaanderen!

Binnenkort leveren wij jouw maaltijden persoonlijk af! Voorlopig schakelen wij DPD in om jouw Quiso-box te leveren.

Afhankelijk van de regio waar je woont kan je een leverdag kiezen zoals voorgesteld op onze website. Het is helaas niet mogelijk om een specifiek tijdstip aan te duiden.

Wat jammer dat niet alles geleverd werd! Neem contact op met onze klantendienst. Dat kan telefonisch op het nummer 078 05 22 02 of via chat op weekdagen tussen 9 en 17 uur of per mail via [email protected]. Wij zoeken graag samen met jou naar een gepaste oplossing.

Wanneer je al voor je box betaald hebt, kan je het leveradres niet meer wijzigen. Heb je een lidmaatschap en wil je graag het bezorgadres voor je volgende bestelling aanpassen? Dan kan dat dus vanaf je tweede box, als je dit doorgeeft voor de deadline van dinsdag om 11 uur. Dit doe je gemakkelijk in je account, hier kan je het wijzigen via de knop ‘Gegevens’.

Wanneer je al voor je box betaald hebt, kan je het bezorgmoment niet meer wijzigen. Heb je een lidmaatschap en wil je graag de leverdag voor je volgende bestelling aanpassen? Dan kan dat dus vanaf je tweede box, als je dit doorgeeft voor de deadline van dinsdag om 11 uur. Je kan je bezorgmoment aanpassen door in te loggen in je account. Daar kan je het wijzigen via de knop ‘Abonnement’.

Wij leveren volledig gratis in België bij een minimum aankoopbedrag van 100 euro. Bestel je minder? Dan betaal je een verzendkost van 6,99 euro.

Nee, de meerderheid van onze producten zijn vriesvers, het is dus niet mogelijk om ze elders af te halen.

We leveren al onze maaltijden met voertuigen die dubbel gekoeld zijn. Er is zowel een positieve als een negatieve koelruimte, voor het vervoer van gekoelde en ingevroren producten. Dat wil zeggen dat het aantal graden respectievelijk 3°C en -18°C bedraagt. We zorgen ervoor dat de koudeketen nooit onderbroken wordt.

Ja, dat kan! Bij Quiso is het niet nodig om een lidmaatschap aan te gaan.

Contacteer ons via het contactformulier of via de chatfunctie. Samen zoeken we uit wat er is misgelopen en bekijken we welke oplossing het meest geschikt is.

In onze 'Mercado' vind je binnenkort een brede waaier aan lekkere producten die je extra kan toevoegen aan je bestelling. Ook voor deze producten streven we naar de allerhoogste kwaliteit!

Wanneer je je eerste bestelling plaatst, kom je in de derde stap terecht bij ‘plaats je bestelling’. Daar kan je inloggen als je al een bestaand account hebt of krijg je de mogelijkheid om een nieuw account aan te maken, indien je wekelijks een bestelling wil ontvangen. Het voordeel van een Quiso-lidmaatschap? Je ontvangt 5% korting bij iedere maaltijd! Bovendien hang je nergens aan vast en kan je op ieder moment je lidmaatschap stopzetten.

Wat vervelend dat je niet kan inloggen! Er kunnen verschillende oorzaken zijn: 

  • Je logt in met de verkeerde gegevens. 
  • Controleer het e-mailadres en het wachtwoord. Let ook goed op de leestekens! 
  • Je wachtwoord klopt niet. Pas je wachtwoord aan door te klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul daar het mailadres in waarmee je je account hebt aangemaakt. Je ontvangt een mail om je wachtwoord te wijzigen. Controleer ook zeker je spamfolder of ongewenste e-mail als je na enkele minuten nog geen nieuwe e-mail van ons hebt ontvangen. 
  • Er is een storing opgetreden waaraan jij niets kan doen! Wacht een paar minuten en probeer het opnieuw. Soms helpt het ook om de cookies en browsergegevens te verwijderen. 

Bij het inloggen krijg je onderaan de mogelijkheid om je wachtwoord te wijzigen. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul het mailadres in waarmee je je Quiso-account hebt aangemaakt. Vervolgens ontvang je een mail om je wachtwoord te wijzigen. Check ook zeker je spamfolder of ongewenste e-mail!

Ja! Bij Quiso hechten we veel belang aan de privacy van jouw gegevens. In onze privacyverklaring vind je meer informatie over hoe wij jouw privacy beschermen en respecteren.

Als je ingelogd bent in je account dan kan je kiezen voor ‘abonnement’. Daar vind je een knop die je kan gebruiken om je lidmaatschap te pauzeren of stop te zetten.

Bij Quiso hechten we veel belang aan duurzaamheid, we spelen hier op verschillende manieren op in:

  • We gebruiken recycleerbare verpakkingen. 
  • We verspillen geen voeding doordat we alles per persoon bereiden én iedere maaltijd vriesvers is. 
  • Voor het transport van de Quiso boxen kiezen we steeds de kortste weg – rechtstreeks van de fabrikant naar de klant! 
  • We zorgen ook voor een CO2-compensatie door het planten van bomen in Senegal. 
  • Quiso heeft een samenwerking met ‘Ondernemers voor een warm België’ (OVWB). Zo zeggen we ‘neen’ tegen lege brooddozen! 

Meer weten over hoe Quiso duurzaam onderneemt? Lees er alles over op onze duurzaamheidspagina!

Ja, maar dat kan enkel wanneer je box geleverd wordt door een bezorger van Quiso. Indien onze bezorgpartner, DPD, jouw box aflevert, dan is het niet mogelijk om jouw box terug mee te geven. Uiteraard kan je de kartonnen doos wel zelf bij je thuis recycleren. Als wij jouw box meenemen, dan zorgen we ervoor dat jouw oude doos op een duurzame manier verwerkt wordt.

Dankzij de grote hoeveelheden die we kunnen maken, hebben we weinig overschotten bij het bereiden van de gerechten. Bovendien zijn al onze maaltijden bereid op maat, voor één persoon. Wanneer je zelf boodschappen doet en eten klaarmaakt, heb je vaak veel verspilling omdat je grotere hoeveelheden moet aankopen dan nodig is. Daarnaast worden al onze maaltijden vriesvers geleverd. Als je het gerecht niet meteen opeet kan je het dus minstens 6 maanden in de vriezer bewaren. Doordat we onze maaltijden zo vers kunnen houden, gaan we voedselverspilling tegen.

Een goede voedselverpakking zorgt er niet alleen voor dat het voedsel veilig bewaard wordt. Ze verlengt ook de houdbaarheid en draagt bij tot de vermindering van voedselverspilling. We verpakken al onze gerechten met duurzame materialen die gerecycleerd zijn én opnieuw gerecycleerd kunnen worden.