Fajita burrito

Fajita burrito

It's a wrap! Onze fajita burrito is een volkoren Texmex wrap die gevuld is met pittig rundergehakt en lekkere, gekruide groenten waaronder paprika, ajuin, maïs en bonen. Texmex verwijst naar een combinatie van de traditionele Mexicaanse keuken en de smaken en technieken uit de Amerikaanse keuken. Het verschil met de traditionele Mexicaanse keuken zit in de verandering van de verhoudingen van bepaalde ingrediënten, het gebruik van vlees zoals rundergehakt, smeltkaas en kruiden die meer aanleunen bij de Amerikaanse kookstijl. Kan streetfood jou bekoren en ben je benieuwd naar de samensmelting van al deze verschillende smaken? Probeer dan zeker eens onze fajita burrito!

Gekruid
Comfortfood
Energie (kcal)
723,6
Vet (g)
28,84
Koolhydraten (g)
67,99
Eiwit (g)
40,12

De sterren van dit gerecht

Ajuin

Uien heb je in diverse vormen en kleuren. Vaak hebben ze een sterke geur en smaak die afnemen bij verhitting. Ajuinen zijn ware smaakmakers in veel uiteenlopende gerechten, maar ze zijn ook supergezond! Het is een echt wondermiddel voor je gezondheid dankzij het hoge gehalte aan polyfenolen. Die beschermen ons tegen celschade en hebben een positieve invloed op het hart en de bloedvaten.

Komijn

Komijn link je vaak aan Oosterse gerechten, maar ook in de Mexicaanse, Griekse en Turkse keuken wordt het vaak gebruikt om een lichte nootachtige smaak aan gerechten te geven. Bovendien smaakt het ook een beetje bitter. Dit kruid geeft het meeste smaak af wanneer je het vroegtijdig toevoegt aan je gerecht. Het is de perfecte smaakmaker die je bijna altijd kan gebruiken!

Maïs

Oorspronkelijk komt maïs uit Midden-Amerika. Daar wordt het vandaag ook nog steeds het vaakst gegeten. Het is een gezonde bron van koolhydraten waardoor onze bloedsuikerspiegel op peil blijft. Daardoor krijgen we voldoende energie! Bovendien bevat maïs veel vezels waardoor het een positief effect heeft op je spijsvertering. En hou je van zoet? Dan ben je ongetwijfeld fan van dit graangewas!

Paprika

Wist je dat paprika rechtstreeks verwant is aan de chillipeper? En dat de groene paprika eigenlijk gewoon een onrijpe paprika is? De paprika kleurt immers rood als ze volledig rijp is! Die laatste bevat twee keer zoveel vitamine C als de groene paprika. Doordat deze groente zeer veelzijdig is, integreren we de paprika in verschillende gerechten bij Quiso!

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Fajita burrito [Fajitamengeling [rode paprika, tomaat, mais, ui, olijfolie, knoflook, zeezout, komijn, paprikapoeder, oregano, chilipoeder], Tomatensaus mexicaans [Tomatensaus [passata [tomaat, zout, zuurteregelaar: E330], ui, olijfolie, knoflook, witte wijnazijn [witte wijnazijn, conserveermiddel: E224 SULFIET], zeezout, oregano, tijm, chilipoeder], paprikapoeder, komijn, gerookte paprika, oregano, knoflookgranulaat [knoflook]], Mexicaans gehakt [gehakt [rundvlees, water, plantaardige vezel (aardappel, citrus, erwt), zuurteregelaar: E326, stabilisator: E262], water, olijfolie, ketchup [tomatenpuree, suiker, azijn, appelpuree, gemodificeerd zetmeel, zout, specerij (MOSTERD), verdikkingsmiddel: E412, E410], MOSTERD [azijn, MOSTERDzaad, water, zout, specerij], zeezout, gerookte paprika, knoflookgranulaat [knoflook]], paprikapoeder, komijn, chilipoeder, oregano], wrap [volkoren TARWEbloem (GLUTEN), water, stabilisator: E422, E466, raapzaadolie, rijsmiddel: E450, E500, emulgator: E471, voedingszuur: E296, conserveermiddel: E282, TARWEmoutmeel (GLUTEN), meelverbeteraar: E920]]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 540 g)
Energie (kJ)
558,00
3013,20
Energie (kcal)
134,00
723,60
Vet (g)
5,34
28,84
Verzadigde vetzuren (g)
1,12
6,05
Koolhydraten (g)
12,59
67,99
waarvan suikers (g)
3,36
18,14
Eiwit (g)
7,43
40,12
Zout (g)
0,76
4,10
Vezels (g)
1,39
7,51

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Mosterd
Sulfiet
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren