Steak in madeirasaus

Steak in madeirasaus

Steak met een champignonsaus maar dan in een Quiso-jasje! We serveren dit lekker stukje vlees met madeirasaus. We geven deze rijke en smaakvolle saus een twist door er champignons aan toe te voegen. Zo zit dit gerecht boordevol groenten!

13,99 € 13,99 € 13.99 EUR
Smakelijke saus
Aards
Rijk
Energie (kcal)
360
Vet (g)
17,76
Koolhydraten (g)
14,56
Eiwit (g)
33,6

De sterren van dit gerecht

Champignon

Bij champignons denken mensen vaak aan de witte champignon. Die is dan ook het meest populair! De witte champignon heeft een neutrale smaak en bestaat 95% uit water. Dat neemt niet weg dat ze weinig voedingswaarde hebben. Ze zijn rijk aan koper en bevatten veel vitamines en mineralen. Zo dragen ze hun steentje bij aan een gezond lichaam!

Tomaat

De allereerste tomaten kwamen uit Zuid-Amerika en waren toen niet veel groter dan een kers. Vandaag worden tomaten rijkelijk gebruikt over de hele wereld. Tomaten zijn lekker, veelzijdig én erg gezond! Ze dragen bij aan een gezond hart en vaatstelsel, sterke botten en een mooie huid. 

Madeirasaus is een rijke en smaakvolle saus die traditioneel wordt geserveerd bij rood vlees, wild en gevogelte. Het belangrijkste ingrediënt van deze saus is Madeirawijn, een versterkte wijn uit het Portugese eiland Madeira. De wijn wordt gekookt met runder- of kalfsbouillon, ui, knoflook, tijm en laurierblaadjes en vervolgens ingedikt met bloem of maïzena. De saus heeft een diepe en complexe smaak.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Champignon madeirasaus 75% [champignon, passata [tomaat, zout, zuurteregelaar:E330], water, sjalot [ui], tomatenpuree [tomaat], likeur [madeira, alcohol 17% vol.], olijfolie, TARWEbloem [TARWEbloem (GLUTEN)], knoflook, zeezout, zwarte peper, tijm, rozemarijn, oregano], Rund mediterraans 25% [rundvlees [rundsvlees, aroma], olijfolie, zeezout, zwarte peper, tijm, knoflookgranulaat [knoflook], oregano]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 400 g)
Energie (kJ)
376,00
1504,00
Energie (kcal)
90,00
360,00
Vet (g)
4,44
17,76
Verzadigde vetzuren (g)
0,80
3,20
Koolhydraten (g)
3,64
14,56
waarvan suikers (g)
1,74
6,96
Eiwit (g)
8,40
33,60
Zout (g)
1,15
4,60
Vezels (g)
1,60
6,40

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Eieren
Lactose
Lupine
Melk
Mosterd
Noten
Schaaldieren
Sesam
Soja
Vis
Weekdieren