Marokkaanse kip

Marokkaanse kip

Geniet van Marrokaanse invloeden in dit gerecht! De rode draad? Het kruid 'ras el hanout'. Daardoor heeft het gerecht een intense, rijke smaak. De combinatie van kip, couscous en groenten zorgt ervoor dat je voldoende eiwitten, koolhydraten, vitamines en mineralen binnen krijgt. Daardoor ben jij een brok energie!

Hartig
Marokkaans
Gekruid
Energie (kcal)
609,5
Vet (g)
23,11
Koolhydraten (g)
56,55
Eiwit (g)
39,48

De sterren van dit gerecht

Couscous

Couscous is afkomstig uit Marokko en andere delen van Noord Afrika. Het is gemaakt van durumtarwe en lijkt daarom meer op pasta. Couscous bevat voornamelijk vezels, B- vitamines en mineralen zoals magnesium en zink, daarom is het zeker een winnaar!

Pompoen

Pompoenen zijn oorspronkelijk afkomstig uit Midden- en Zuid-Amerika. Ze worden al meer dan 1. jaar gegeten! Tegenwoordig heeft deze vrucht voornamelijk in de herfst een vaste plek in ieders keuken.

Ras El Hanout

Ras el hanout is een Marrokaanse kruidenmix die bestaat uit minstens twintig specerijen. De kruidenmengeling heeft een heel sterke geur en heeft een intense, rijke smaak. De smaak staat nooit helemaal vast, maar paprika, gember en koriander zijn vaak wel overheersend.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

groentemengeling Marokkaans 34% [wortel, butternut, erwt, ui, olijfolie, knoflook, zeezout, specerijen en kruiden]; Couscous gekookt 28% [couscous [durum TARWEgriesmeel]]; Kip Marokkaans 19% [kipfilet, olijfolie, specerijen en kruiden, zeezout; Tomatensaus ras el hanout 19% [Tomatensaus [tomatenpassata [tomaten, voedingszuur: citroenzuur], ui, olijfolie, knoflook, witte wijnazijn [witte wijnazijn, conserveermiddel: E224 SULFIET], zeezout, kruiden, chilipoeder], specerijen en kruiden

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 530 g)
Energie (kJ)
480,00
2544,00
Energie (kcal)
115,00
609,50
Vet (g)
4,36
23,11
Verzadigde vetzuren (g)
0,78
4,13
Koolhydraten (g)
10,67
56,55
waarvan suikers (g)
2,48
13,14
Eiwit (g)
7,45
39,48
Zout (g)
0,55
2,92
Vezels (g)
1,04
5,51

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Sulfiet
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren