Licht pikante curry met kip

Licht pikante curry met kip

Een verrukkelijke mix van malse kip in een kruidige saus met ui, chilipeper, kerriepoeder, kurkuma en gember. Geserveerd met venkel, zoete maïs en volkoren rijst voor een heerlijke smaakbeleving.

Gekruid
Licht Pikant
Zoet
Energie (kcal)
484,8
Vet (g)
16,51
Koolhydraten (g)
51,36
Eiwit (g)
28,56

De sterren van dit gerecht

Gember

Gember heeft tal van gezondheidsvoordelen zoals ontstekingen afremmen, artrose verminderen, de opname van voedingsstoffen verhogen, misselijkheid tegengaan,... Het kruid is afkomstig uit Zuidoost-Azië en heeft een zeer sterke smaak. We gebruiken dit kruid af en toe om een verrassende twist te geven aan het gerecht!

Maïs

Oorspronkelijk komt maïs uit Midden-Amerika. Daar wordt het vandaag ook nog steeds het vaakst gegeten. Het is een gezonde bron van koolhydraten waardoor onze bloedsuikerspiegel op peil blijft. Daardoor krijgen we voldoende energie! Bovendien bevat maïs veel vezels waardoor het een positief effect heeft op je spijsvertering. En hou je van zoet? Dan ben je ongetwijfeld fan van dit graangewas!

Venkel

Italianen zijn dol op venkel! Zo eten ze per persoon ongeveer 7 kilo venkel per jaar. Venkel is erg veelzijdig: het groen wordt gebruikt als kruid, de knol als groente en van de zaden wordt etherische olie gemaakt. Door het gebruik van venkel geven we onze gerechten een frisse, nootachtige smaak!

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Curry van venkel, maïs en kip 73% [venkel, Kip pezo reepjes [kip, zeezout, zwarte peper], water, maïs, ui, kokosmelk [kokosextract, water, emulgator: E435], zonnebloemolie, knoflook, gember, rode pepers, zeezout, currypoeder [kurkuma, koriander, fenegriek, gember, peper, karwijzaad, komijn, foelie, MOSTERDzaad, piment, chili, venkelzaad, kardemom, SELDERIJzaad], koriander, kurkuma, zwarte peper], Rijst volkoren gekookt 27% [rijst]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 480 g)
Energie (kJ)
420,00
2016,00
Energie (kcal)
101,00
484,80
Vet (g)
3,44
16,51
Verzadigde vetzuren (g)
0,96
4,61
Koolhydraten (g)
10,70
51,36
waarvan suikers (g)
1,90
9,12
Eiwit (g)
5,95
28,56
Zout (g)
0,56
2,69
Vezels (g)
1,25
6,00

Bevat de volgende allergenen

Mosterd
Selderij

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren