Kippenchipolata

Kippenchipolata

Ontdek een heerlijke twist met ons gerecht: een klassieke kippenchipolata geserveerd met gestoofde rode kool, verrijkt met sjalot en appel voor een zoete smaakbeleving. De perfecte aanvulling is een portie gekookte aardappelen, harmonieus samengebracht met een smakelijke vleessaus. Geniet van een smaakvolle en traditionele maaltijd met deze verrassende combinatie!

Kindvriendelijk
Zoet
Zacht
Energie (kcal)
786,6
Vet (g)
48,05
Koolhydraten (g)
55,92
Eiwit (g)
27,93

De sterren van dit gerecht

Aardappel

Aardappelen zijn een ongelooflijk veelzijdig knolgewas dat wordt gebruikt in een verscheidenheid aan gerechten over de hele wereld. De aardappel vormt samen met volkoren graanproducten onze basisvoeding en is een gezonde energieleverancier. Het levert niet alleen energie in de vorm van complexe koolhydraten maar ook essentiële voedingsstoffen zoals voedingsvezels, mineralen en vitaminen.

Appel

Een appeltje voor de dorst, een overheerlijke appeltaart, een lekker appelsapje of een klassieke appelmoes: met appels heb je tal van mogelijkheden en kan je alle kanten uit! Appels zijn een bekende fruitsoort en komen voor in talloze rassen en smaken. De smaak van appels kan variëren van knapperig zuur tot zachter en zoet: voor ieder wat wils dus! Het oogstseizoen van de appel start in de late zomer en eindigt in de herfst. Daarom zijn ze het lekkerst in de herfst- en winterperiode, maar uiteraard zijn ze wel het hele jaar door verkrijgbaar!

Sjalot

Sjalotten zien eruit als een wat langgerekt ovale, kleine ui. Ze hebben een fijnare smaak dan de gewone ui, maar bij het snijden lopen de tranen ook sneller over je wangen. Sjalotjes zijn makkelijk en veelzijdig: je kunt ze bakken, stoven, smoren, confijten, koken en rauw gebruiken. Wist je trouwens dat ze boordevol vitamines, kalium en vezels zitten? Vitamine B6, is onder andere belangrijk voor de opbouw en afbraak van eiwitten en koolhydraten in je lichaam.

Rode kool

Rode kool is supergezond met vitamines (C, K, B), mineralen en antioxidanten zoals anthocyanen. De vezels geven je spijsvertering een boost en ondersteunen een gezond cholesterolgehalte. Met weinig calorieën is rode kool een prima keuze voor een gezonde en gevarieerde maaltijd.


3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

aardappel 35%, rode kool 30% [rode kool, appel, water, sjalot, zonnebloemolie, azijn, zeezout, zoetstof [maltodextrine, zoetstof: E955], zwarte peper, laurier], kippenchipolata 21% [chipolata [kip, erwtenmeel, zout, gedroogd glucosestroop, zuurteregelaar: E327, E262, aardappelzetmeel, rijstmeel, gistextract, specerijextract, antioxidant: E300, voedingszuur: E330, schapendarm], olijfolie], Vleesjus 14% [Vleesfond [water, rundbeenderen, wortel, ui, tomatenpuree [tomaat], zonnebloemolie, kruiden [laurier, tijm], rozemarijn], roux [TARWEbloem (GLUTEN), palmvet], ui, zeezout, zonnebloemolie, knoflook, zwarte peper]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 570 g)
Energie (kJ)
575,00
3277,50
Energie (kcal)
138,00
786,60
Vet (g)
8,43
48,05
Verzadigde vetzuren (g)
2,62
14,93
Koolhydraten (g)
9,81
55,92
waarvan suikers (g)
1,83
10,43
Eiwit (g)
4,90
27,93
Zout (g)
0,77
4,39
Vezels (g)
1,59
9,06

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Lactose
Melk
Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren