Kabeljauw in witte wijnsaus

Kabeljauw in witte wijnsaus

Een perfecte match van verse vis, romige aardappelpuree en groene groenten. Ontdek de verfijnde smaken van de traditionele witte wijnsaus die het gerecht naar een hoger niveau tilt.

Diverse groenten
Zout
Energie (kcal)
545,2
Vet (g)
24,07
Koolhydraten (g)
41,82
Eiwit (g)
34,97

De sterren van dit gerecht

Broccoli

Deze natuurlijke superfood zit boordevol goede voedingsstoffen waardoor het een zeer positief effect heeft op je gezondheid. Vaak eten we alleen maar de roosjes van de broccoli, maar wist je dat de steel van een broccoli minstens zo veel vitaminen en mineralen bevat? Kerngezond dus!

Erwt

Erwten zijn peulvruchten die met ongeveer tien tegelijkertijd in een peul groeien. Ze behoren tot de vlinderbloemenfamilie net zoals soja, pinda's en bonen. Iedereen weet dat doperwten een zoete smaak hebben. Dat komt doordat ze onrijp geplukt worden. De suikers zijn op dat moment immers nog niet omgezet in zetmeel.

Spinazie

Popeye ken je vast wel: de zeeman die supersterk wordt door het verorberen van spinazie! Spinazie is een donkergroene bladgroente die veel ijzer en proteïne bevat. Bovendien is spinazie een bron van vitamine C waardoor je immuunsysteem sterk blijft.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Aardappelpuree 34% [aardappel, gepasteuriseerde MELK, zonnebloemolie, boter (MELK), zout, zwarte peper, nootmuskaat], Spinazie, broccoli, erwtmengeling 31% [spinazie, broccoli, erwt, sjalot, olijfolie, knoflook, zout, zwarte peper, tijm, nootmuskaat], Gebakken VIS 21% [kabeljauw (VIS), olijfolie, zout , zwarte peper], witte wijnsaus 14% [room (room (MELK), zetmeel, stabilisator: E407), water, witte wijn, sjalot, zonnebloemolie, knoflook, bouillon (zout, palmvet, smaakversterker: E621, E627, E631, aardappelzetmeel, maltodextrine, aroma (aroma, smaakversterker: E621, E631, E627), ui, specerij (lavaswortel, knoflook, kurkuma), wortelsap), xanthaangom, zout, zwarte peper, tijm, laurier]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 580 g)
Energie (kJ)
395,00
2291,00
Energie (kcal)
94,00
545,20
Vet (g)
4,15
24,07
Verzadigde vetzuren (g)
0,92
5,34
Koolhydraten (g)
7,21
41,82
waarvan suikers (g)
1,31
7,60
Eiwit (g)
6,03
34,97
Zout (g)
0,65
3,77
Vezels (g)
1,19
6,90

Bevat de volgende allergenen

Lactose
Melk
Sulfiet
Vis

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Weekdieren