Spaghetti met tonijn

Spaghetti met tonijn

Onze chef-kok heeft dit gerecht met liefde samengesteld, waarbij hij tonijn combineert met een smaakvolle tomatensaus, op smaak gebracht met oregano en zwarte olijven. De tonijn en de olijven vullen elkaar perfect aan en zorgen voor een harmonie van smaken. Om het gerecht helemaal af te maken, wordt het afgewerkt met een frisse gremolata.

Comfortfood
Zout
Licht zuur
Energie (kcal)
540,96
Vet (g)
14,97
Koolhydraten (g)
56,12
Eiwit (g)
27,48

De sterren van dit gerecht

Olijf

Wereldwijd zijn er ongeveer 8 olijfsoorten gekend. Er bestaan zowel groene als zwarte olijven. Beide groeien ze aan dezelfde boom, de Olea. Waarin het verschil zit? In de periode waarin ze geplukt worden. Groene olijven worden sneller geplukt en zijn bijgevolg nog niet rijp. Ook de smaak is anders. Groene olijven smaken ietwat bitterder dan zwarte olijven. Die laatste zijn veel zachter en hebben zelfs een zoete toets. Voornamelijk in landen rondom de Middellandse Zee is het een zeer geliefde fruitsoort. Daarenboven is het één van de belangrijkste exportproducten in die regio.

Tomaat

De allereerste tomaten kwamen uit Zuid-Amerika en waren toen niet veel groter dan een kers. Vandaag worden tomaten rijkelijk gebruikt over de hele wereld. Tomaten zijn lekker, veelzijdig én erg gezond! Ze dragen bij aan een gezond hart en vaatstelsel, sterke botten en een mooie huid. 

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Tomatensaus met olijven, kappertjes en TONIJN [passata (tomaat, zout, zuurteregelaar: E330), TONIJN [TONIJN (VIS) 79%, water 20%, zout], courgette, witte wijn [witte wijn, zuurteregelaar: E353, conserveermiddel: E228 SULFIET], rode ui, water, olijf (olijf, zeezout, azijn, olijfolie, water), olijfolie, kappertje (kappertje, water, azijn, zout), knoflook, zeezout, oregano, rozemarijn, cayennepeper], Volkoren spaghetti gekookt [pasta [volkoren durum TARWEgriesmeel (GLUTEN) water]], Gremolata [peterselie, knoflook, citroenzeste]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 483 g)
Energie (kJ)
470,00
2270,10
Energie (kcal)
112,00
540,96
Vet (g)
3,10
14,97
Verzadigde vetzuren (g)
0,55
2,66
Koolhydraten (g)
11,62
56,12
waarvan suikers (g)
1,82
8,79
Eiwit (g)
5,69
27,48
Zout (g)
0,87
4,20
Vezels (g)
0,87
4,20

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Sulfiet
Tarwe
Vis

Kan sporen bevatten van

Eieren
Noten
Schaaldieren
Soja
Weekdieren