Gebakken zalm met dillesaus

Gebakken zalm met dillesaus

Deze caloriebewuste maaltijd biedt een stuk gezonde zalm, bereid om zijn sappigheid en voedingswaarde te behouden. De zalm wordt geserveerd met een verfijnde Scandinavische dillesaus, gemaakt met verse dille voor een frisse en kruidige smaakbeleving. Naast de heerlijke zalm wordt de maaltijd aangevuld met een assortiment aan diverse groenten, die zorgen voor een kleurrijke en voedzame toevoeging aan je bord.

Kruidig
Zoet
Energie (kcal)
507,4
Vet (g)
33,67
Koolhydraten (g)
15,65
Eiwit (g)
29,33

De sterren van dit gerecht

Prinsessenboon

Prinsessenboontjes, of anders genoemd sperzieboontjes, zijn afkomstig uit Zuid-Amerika. Net als alle andere peulvruchten bevatten ze veel eiwitten die zorgen voor een goed spierherstel en de toename van spiermassa. Maar er zijn nog meer voordelen! Zo verlagen ze de cholesterol en krijg je er een goed humeur van. 

Wortel

De oranje wortel is het resultaat van de teelt in Nederland. En ook Belgen zijn er zot van! Wortelen zijn één van de meest gegeten groenten in ons land. Het zijn echte vitaminebommmetjes waardoor ze supergezond zijn. Door de oranje kleur bevatten ze een grote hoeveelheid bètacaroteen waardoor ze goed zijn voor je ogen. Zo blijf je goed zien, zowel overdag als in het donker.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Groene boon/wortel mengeling 53% [wortel, groene boon, sjalot, zonnebloemolie, zout , zwarte peper, nootmuskaat], Gebakken zalm 28% [zalm (VIS), olijfolie, zout, zwarte peper], Dillesaus 19% [witte wijnsaus (room (room (MELK), zetmeel, stabilisator: E407), water, witte wijn, sjalot, zonnebloemolie, knoflook, bouillon (zout, palmvet, smaakversterker: E621, E627, E631, aardappelzetmeel, maltodextrine, aroma (aroma, smaakversterker: E621, E631, E627), ui, specerij (lavaswortel, knoflook, kurkuma), wortelsap), xanthaangom, zout , zwarte peper, tijm, laurier), dille]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 430 g)
Energie (kJ)
491,00
2111,30
Energie (kcal)
118,00
507,40
Vet (g)
7,83
33,67
Verzadigde vetzuren (g)
2,80
12,04
Koolhydraten (g)
3,64
15,65
waarvan suikers (g)
3,03
13,03
Eiwit (g)
6,82
29,33
Zout (g)
0,55
2,37
Vezels (g)
1,74
7,48

Bevat de volgende allergenen

Lactose
Melk
Sulfiet
Vis

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Weekdieren