Zalm met misolak

Zalm met misolak

Onze zalm wordt gebakken in een smaakvolle misolak, waarbij miso, een Japanse gefermenteerde pasta, de hoofdrol speelt en een diepe umamismaak toevoegt. Deze heerlijke zalm wordt geserveerd met gestoomde broccoli en volkoren rijst voor een gezonde en voedzame maaltijd. Onze woksaus, op basis van ketjap, sojasaus en vissaus, voegt een perfecte balans van zoet en zout toe aan deze culinaire creatie.

Umami
Japans
Zout
Energie (kcal)
663
Energie (kcal)
663
Vet (g)
27,54
Vet (g)
27,54
Koolhydraten (g)
63,39
Koolhydraten (g)
63,39
Eiwit (g)
36,11
Eiwit (g)
36,11

De sterren van dit gerecht

Broccoli

Deze natuurlijke superfood zit boordevol goede voedingsstoffen waardoor het een zeer positief effect heeft op je gezondheid. Vaak eten we alleen maar de roosjes van de broccoli, maar wist je dat de steel van een broccoli minstens zo veel vitaminen en mineralen bevat? Kerngezond dus!

Miso

Miso is een traditionele Japanse smaakmaker. Het ziet eruit als een dikke pasta en bestaat uit een mengsel van sojabonen, rijst of gerst, zout en koji. Leuk weetje: miso is geschikt voor vegetariërs en veganisten die graag genieten van een unieke, intense hartige smaak. In Japan wordt dit ook weleens de umamismaak genoemd. Verder is het ook een uitstekende bron van vitamine B, ijzer, calcium en proteïnen.

Zalm

Zalm is één van de beroemste vissoorten die je makkelijk herkent aan zijn mooie roze kleur. Het is een vette vis die supergezond is! Zalm zit boordevol vitamines B en omega-3 vetzuren. Die zorgen ervoor dat ons hart, onze hersenen en ons zenuwstelsel gezond blijven. Ook is zalm rijk aan vitamine D waardoor we sterke botten krijgen!

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Broccoli 31% [Broccoli, zeezout zwarte peper], Rijst volkoren 29% [rijst], Zalm misolak 24% [zalm (VIS), misolak [miso [water, SOJAboon, rijst, zout, alcohol], sjalot, sushiazijn [fructosestroop, azijn, water, zout, smaakversterker: E621, suiker, smaakversterker: E635], kookwijn [glucose, water, alcohol, rijst, gefermenteerde rijst, gemodificeerd maiszetmeel], olijfolie, SOJAsaus [water, SOJAboon, TARWE, zout], gember, knoflook], SESAMzaad], woksaus 16% [water, oestersaus [SOJAsaus (water, zout, SOJA, TARWE (GLUTEN)), oesterextract, suiker, tapiocazetmeel, water, kleurstof: E150d, conserveermiddel: E211, E202, smaakversterker: E635], SOJAsaus [water, SOJAboon, TARWE, zout], ketjap [suiker, SOJAsaus (water, SOJAboon, zout, TARWE, conserveermiddel: E202), melasse, water, zout, gebrande suikerstroop, conserveermiddel: E202, aroma], VISsaus [ANSJOVIS, zout, suiker], thaise basilicum, xanthaangom, zwarte peper]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 510 g)
Energie (kJ)
543,00
2769,30
Energie (kJ)
543,00
2769,30
Energie (kcal)
130,00
663,00
Energie (kcal)
130,00
663,00
Vet (g)
5,40
27,54
Vet (g)
5,40
27,54
Verzadigde vetzuren (g)
1,94
9,89
Verzadigde vetzuren (g)
1,94
9,89
Koolhydraten (g)
12,43
63,39
Koolhydraten (g)
12,43
63,39
waarvan suikers (g)
3,04
15,50
waarvan suikers (g)
3,04
15,50
Eiwit (g)
7,08
36,11
Eiwit (g)
7,08
36,11
Zout (g)
1,64
8,36
Zout (g)
1,64
8,36
Vezels (g)
1,02
5,20
Vezels (g)
1,02
5,20

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Sesam
Soja
Tarwe
Vis
Weekdieren

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren