Pittige quinoa

Pittige quinoa

Pittige quinoa met kikkererwten in harissasaus: that sounds vegan! We kozen voor dit gerecht omdat het rijk is aan eiwitten dankzij de peulvruchten en quinoa. De Arabische chilisaus zorgt voor de puntjes op de i voor dit karaktervolle gerecht.

Pikant
Vegan
Lactosevrij
Energie (kcal)
452,4
Vet (g)
17,68
Koolhydraten (g)
47,58
Eiwit (g)
17,26

De sterren van dit gerecht

Harissa

Harissa is een Arabische chilisaus en is vooral in Noord-Afrikaanse landen gekend. Het is een pikante, rode saus die gemaakt is van pepers, tomaten, komijn, koriander en knoflook. Daarmee geven we onze gerechten meer pit!

Kikkererwt

Met kikkererwten kan je echte alle kanten uit! Daardoor zijn ze ook zo populair. Ze bevatten verschillende vitaminen en mineralen en zitten vol vezels. Kikkererwten zijn één van de meest eiwitrijke peulvruchten waardoor ze zeer geschikt zijn als vleesvervanger. Bovendien zorgen ze voor een voldaan gevoel en voldoende energie waardoor jij klaar bent om er opnieuw in te vliegen!

Quinoa

Quinoa is geen graan, maar een zaadsoort dat op graan lijkt. In vergelijking met aardappelen, rijst en pasta bevat quinoa veel meer vezels en eiwitten waardoor het veel meer voedingsstoffen bevat. Door het hoge aantal vezels is het een goede vervanging voor brood en graanproducten. En voor wie minder of geen vlees wil eten, is quinoa een waardig alternatief dankzij de vele eiwitten.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Harissasaus met kikkererwten 71% [kikkererwt [gedroogde kikkererwt, water, zout, aroma], tomatenpassata [tomaten, zout, zuurteregelaar: E330], water, tomaat, ui, paprika, olijfolie, knoflook, rode wijnazijn [rode wijnazijn, conserveermiddel: E224 SULFIET], harissa [rode pepers, knoflook, karwij, koriander, zout], paprikapoeder, zeezout, tijm, karwijzaad, koriander, rozemarijn]; Quinoa gekookt 29%

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 520 g)
Energie (kJ)
365,00
1898,00
Energie (kcal)
87,00
452,40
Vet (g)
3,40
17,68
Verzadigde vetzuren (g)
0,47
2,44
Koolhydraten (g)
9,15
47,58
waarvan suikers (g)
1,88
9,78
Eiwit (g)
3,32
17,26
Zout (g)
0,51
2,65
Vezels (g)
3,72
19,34

Bevat de volgende allergenen

Sulfiet

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren