Aubergine parmigiana

Aubergine parmigiana

Geniet van de heerlijke smaken van de mediterrane keuken met onze Aubergine Parmigiana met tomatensaus, mozzarella en pijnboompitten. Deze verrukkelijke creatie is als een lasagne zonder de traditionele lasagnevellen. Laagjes sappige aubergine worden afgewisseld met een rijke tomatensaus op basis van basilicum, waarna ze worden bekroond met romige mozzarella, verleidelijke Parmezaanse kaas en knapperig paneermeel.

Zomers
Rijk
Koolhydraatarm
Energie (kcal)
659,4
Vet (g)
46,03
Koolhydraten (g)
28,35
Eiwit (g)
29,32

De sterren van dit gerecht

Aubergine

De aubergine wordt ook weleens de 'eierplant' of in het Engels 'eggplant' genoemd. De reden? Wilde aubergines zien er net uit zoals het ei van een kip. Wij kennen de aubergine als een peervormige vrucht die donkerpaars is, maar er zijn dus ook andere varianten zoals een witte en de 'graffiti' aubergine.

Basilicum

Basilicum komt oorspronkelijk uit India waardoor het in de Zuidoost-Aziatische keuken veel gebruikt wordt. Dit kruid heeft een sterke, overheersende smaak en is perfect te combineren met tomaten. Het past ook heel erg goed bij knoflook, uien, pastagerechten en salades. Bovendien vormt basilicum samen met gestoofde groenten zoals courgetten of aubergines een heerlijk smakenpallet.

Tomaat

De allereerste tomaten kwamen uit Zuid-Amerika en waren toen niet veel groter dan een kers. Vandaag worden tomaten rijkelijk gebruikt over de hele wereld. Tomaten zijn lekker, veelzijdig én erg gezond! Ze dragen bij aan een gezond hart en vaatstelsel, sterke botten en een mooie huid. 

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Aubergineschijven gebakken 38% [aubergine, olijfolie, knoflook, zeezout, oregano, tijm, zwarte peper, chilipoeder], Tomatenbasilicumsaus [passata [tomaat, zout, zuurteregelaar: E330], water, olijfolie, knoflook, basilicum, zeezout, zwarte peper, chilipoeder], mozzarella [gepasteuriseerde MELK, zout, stremsel, zuurteregelaar: E330], grana padano 5% [MELK, zout, dierlijk stremsel, conserveermiddel: E1105 EI], paneermeel [TARWEbloem, water, zout, gist], pijnboompit

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 420 g)
Energie (kJ)
655,00
2751,00
Energie (kcal)
157,00
659,40
Vet (g)
10,96
46,03
Verzadigde vetzuren (g)
4,14
17,39
Koolhydraten (g)
6,75
28,35
waarvan suikers (g)
3,69
15,50
Eiwit (g)
6,98
29,32
Zout (g)
0,86
3,61
Vezels (g)
1,88
7,90

Bevat de volgende allergenen

Eieren
Gluten
Lactose
Melk
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Sulfiet
Vis
Weekdieren