Traybake met aardappelen en rode biet

Traybake met aardappelen en rode biet

Een favoriet van het Quiso-team. Geniet van de perfecte combinatie van aardse rode bieten en hartige aardappelen. De toevoeging van linzen zorgt voor een leuke bite. De romige feta maakt het gerecht compleet. Een smaakexplosie die je niet wilt missen!

Zoet
Zout
Zuur
Energie (kcal)
625
Vet (g)
29,15
Koolhydraten (g)
62
Eiwit (g)
23,45

De sterren van dit gerecht

Appel

Een appeltje voor de dorst, een overheerlijke appeltaart, een lekker appelsapje of een klassieke appelmoes: met appels heb je tal van mogelijkheden en kan je alle kanten uit! Appels zijn een bekende fruitsoort en komen voor in talloze rassen en smaken. De smaak van appels kan variëren van knapperig zuur tot zachter en zoet: voor ieder wat wils dus! Het oogstseizoen van de appel start in de late zomer en eindigt in de herfst. Daarom zijn ze het lekkerst in de herfst- en winterperiode, maar uiteraard zijn ze wel het hele jaar door verkrijgbaar!

Linze

Linzen horen bij de oudste gewassen en zijn rijk aan eiwitten en vezels. Het is een peulvrucht die veel gezonde koolhydraten bevat waardoor je veel energie krijgt!

Rode bieten zijn een veelzijdige en voedzame groente. Ze zijn laag in calorieën en kunnen worden gekookt, geroosterd, gebakken, geraspt of gegeten als sap. Rode biet is rijk aan vezels, vitamines en mineralen, waaronder foliumzuur, ijzer, kalium en vitamine C. Wist je trouwens dat rode biet ook goed is voor de huid? Alleen maar voordelen dus!

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Rode biet, freekeh, appel en linzen mengeling 90% [rode biet (rode biet, olijfolie, zout, zwarte peper), freekeh (TARWE), linzen (linzen, water, zout, aroma), appel, rode ui, rozijn (rozijn, katoenzaadolie), olijfolie, kerriepoeder (MOSTERDZAAD, SELDERIJ), zeezout, kruiden en specerijen (SESAM), zwarte peper, kaneel], feta 10% [gepasteuriseerde schapenMELK, gepasteuriseerde geitenMELK, zout, microbieel stremsel, zuursel]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 500 g)
Energie (kJ)
520,00
2600,00
Energie (kcal)
125,00
625,00
Vet (g)
5,83
29,15
Verzadigde vetzuren (g)
2,10
10,50
Koolhydraten (g)
12,40
62,00
waarvan suikers (g)
7,26
36,30
Eiwit (g)
4,69
23,45
Zout (g)
0,82
4,10
Vezels (g)
3,10
15,50

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Lactose
Melk
Mosterd
Selderij
Sesam
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Noten
Pinda
Schaaldieren
Soja
Sulfiet
Vis
Weekdieren