Freekeh met pompoen en rapen

Freekeh met pompoen en rapen

Deze heerlijke vegan mengeling is gebaseerd op het trendy graan freekeh, dat bekend staat om zijn rijke vezel- en eiwitgehalte. We hebben het graan gecombineerd met ovengebakken groenten, waaronder sappige pompoen en knapperige rapen. De combinatie van de geroosterde groenten met de volle smaak en textuur van de freekeh zorgt voor een voedzame maaltijd. Bovendien voegen de kikkererwten een extra bron van eiwitten toe.

Gekruid
Zoet
Vegan
Energie (kcal)
522
Vet (g)
21,55
Koolhydraten (g)
54,49
Eiwit (g)
19,35

De sterren van dit gerecht

Knolraap

Knolrapen worden aan het einde van de lente en in de zomer geoogst. Daarom zijn ze ook gekend als meirapen of meiknollen. Deze groente heeft een frisse, scherpe smaak en is vergelijkbaar met de smaak van radijsjes. Wist je dat knolrapen wel zoet smaken wanneer ze gekookt zijn? Ze doen ons dan eerder denken aan aardappelen. 

Pompoen

Pompoenen zijn oorspronkelijk afkomstig uit Midden- en Zuid-Amerika. Ze worden al meer dan 1. jaar gegeten! Tegenwoordig heeft deze vrucht voornamelijk in de herfst een vaste plek in ieders keuken.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Freekeh en Marokkaanse groentemengeling 100% [kikkererwt (gedroogde kikkererwt, water, zout), pompoen, wortel, raap, ui, rode paprika, olijfolie, knoflook, zeezout, komijn, gerookte paprika, zwarte peper, koriander, kurkuma, gember, freekeh (TARWE, GLUTEN)]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 450 g)
Energie (kJ)
483,00
2173,50
Energie (kcal)
116,00
522,00
Vet (g)
4,79
21,55
Verzadigde vetzuren (g)
0,71
3,19
Koolhydraten (g)
12,11
54,49
waarvan suikers (g)
3,17
14,27
Eiwit (g)
4,30
19,35
Zout (g)
0,71
3,19
Vezels (g)
5,15
23,18

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren