Indische curry

Indische curry

Reis naar India met onze Indische curry met quinoa en pompoen dahl! Proef de betoverende smaken van komijn, korianderpoeder, kokosmelk en een vleugje pit van chilipeper. Geniet van de harmonieuze mix van zachte linzen en heerlijke pompoen, verrijkt met voedzame quinoa als koolhydraten. Een hartverwarmende en voedzame ervaring in één smaakvolle maaltijd!

Gekruid
Pikant
Vegan
Energie (kcal)
436,8
Vet (g)
23,35
Koolhydraten (g)
36,56
Eiwit (g)
14,09

De sterren van dit gerecht

Ajuin

Uien heb je in diverse vormen en kleuren. Vaak hebben ze een sterke geur en smaak die afnemen bij verhitting. Ajuinen zijn ware smaakmakers in veel uiteenlopende gerechten, maar ze zijn ook supergezond! Het is een echt wondermiddel voor je gezondheid dankzij het hoge gehalte aan polyfenolen. Die beschermen ons tegen celschade en hebben een positieve invloed op het hart en de bloedvaten.

Linze

Linzen horen bij de oudste gewassen en zijn rijk aan eiwitten en vezels. Het is een peulvrucht die veel gezonde koolhydraten bevat waardoor je veel energie krijgt!

Pompoen

Pompoenen zijn oorspronkelijk afkomstig uit Midden- en Zuid-Amerika. Ze worden al meer dan 1. jaar gegeten! Tegenwoordig heeft deze vrucht voornamelijk in de herfst een vaste plek in ieders keuken.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Pompoen dahl met linzen 71% [butternut, linzen [water, linzen, zout, aroma, verstevigingsmiddel: E509], ui, water, kokosmelk [kokosextract, water, emulgator: E435], SOJA room [SOJAbasis (water, gepelde SOJAbonen), zonnebloemolie, gemodificeerd zetmeel, suiker, stabilisator: E415, E407, emulgator: E473, aroma, zeezout], zonnebloemolie, knoflook, rode pepers, zeezout, koriander, komijn, kurkuma], Quinoa 29%

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 520 g)
Energie (kJ)
349,00
1814,80
Energie (kcal)
84,00
436,80
Vet (g)
4,49
23,35
Verzadigde vetzuren (g)
1,94
10,09
Koolhydraten (g)
7,03
36,56
waarvan suikers (g)
1,25
6,50
Eiwit (g)
2,71
14,09
Zout (g)
0,59
3,07
Vezels (g)
2,12
11,02

Bevat de volgende allergenen

Soja

Kan sporen bevatten van

Gluten
Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren