Risotto met boschampignons

Risotto met boschampignons

Ervaar een feestelijke smaakexplosie met onze Risotto met boschampignons, verrijkt met truffelolie. Geniet van de romige textuur, het hartige karakter en de aardse tonen die samenkomen in elk verrukkelijk hapje. We voegen zorgvuldig geselecteerde kruiden toe en werken het geheel af met een vleugje Parmezaan en truffelolie. Als kers op de taart worden ovengebakken paddenstoelen toegevoegd, waardoor dit gerecht een onweerstaanbare culinaire ervaring wordt.

Hartig
Romig
Aards
Energie (kcal)
860
Vet (g)
45,8
Koolhydraten (g)
78,35
Eiwit (g)
25,2

De sterren van dit gerecht

Champignon

Bij champignons denken mensen vaak aan de witte champignon. Die is dan ook het meest populair! De witte champignon heeft een neutrale smaak en bestaat 95% uit water. Dat neemt niet weg dat ze weinig voedingswaarde hebben. Ze zijn rijk aan koper en bevatten veel vitamines en mineralen. Zo dragen ze hun steentje bij aan een gezond lichaam!

Knoflook

Wist je dat één bol knoflook ongeveer 2 teentjes look bevat? Daar ben je dus wel even zoet mee! Knoflook smaakt echter niet zoet tenzij je de knoflook glazig fruit. Rauw heeft knoflook een scherpe smaak waar niet iedereen van houdt. Het wordt in diverse gerechten gebruikt om extra smaak te geven. Bovendien is het een echte oppepper voor je immuunsysteem en heeft het een positieve invloed op je bloeddruk en cholesterolgehalte.

Sjalot

Sjalotten zien eruit als een wat langgerekt ovale, kleine ui. Ze hebben een fijnare smaak dan de gewone ui, maar bij het snijden lopen de tranen ook sneller over je wangen. Sjalotjes zijn makkelijk en veelzijdig: je kunt ze bakken, stoven, smoren, confijten, koken en rauw gebruiken. Wist je trouwens dat ze boordevol vitamines, kalium en vezels zitten? Vitamine B6, is onder andere belangrijk voor de opbouw en afbraak van eiwitten en koolhydraten in je lichaam.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Risotto met paddenstoelen en truffelolie 80% [water, rijst, champignon [oesterzwam, shiitake, bundelzwam, eekhoorntjesbrood], witte wijn, parmezaan [MELK, zout, stremsel], room [room (MELK), zetmeel], sjalot, truffelolie [olijfolie, aroma], olijfolie, knoflook, boter (MELK), zeezout, knoflook, tijm, rozemarijn, zwarte peper, laurier], Gebakken boschampignons 20% [champignon [oesterzwam, shiitake, bundelzwam, eekhoorntjesbrood], sjalot, olijfolie, knoflook, zeezout, rozemarijn, zwarte peper]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 500 g)
Energie (kJ)
720,00
3600,00
Energie (kcal)
172,00
860,00
Vet (g)
9,16
45,80
Verzadigde vetzuren (g)
3,29
16,45
Koolhydraten (g)
15,67
78,35
waarvan suikers (g)
1,25
6,25
Eiwit (g)
5,04
25,20
Zout (g)
0,75
3,75
Vezels (g)
0,69
3,45

Bevat de volgende allergenen

Lactose
Melk
Sulfiet

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren