Rendang

Rendang

Rendang wordt overal in Indonesië en Maleisië gegeten. Het is een samenstelling van rundsvlees, gebakken groenten en heel erg veel kruiden die je doen denken aan curry. Het langzame kookproces zorgt ervoor dat het vlees mals is en dat de kruiden goed in het vlees kunnen trekken. Dit gerecht is een echt smaakbommetje!

Hartig
Gekruid
Pittig
Energie (kcal)
657,2
Vet (g)
29,1
Koolhydraten (g)
54,59
Eiwit (g)
38,64

De sterren van dit gerecht

Bloemkool

Wist je dat bloemkool eigenlijk een bloem is die niet heeft gebloeid? Met bloemkool krijgen onze gerechten een heerlijke, licht nootachtige smaak. Bovendien zit deze groente bomvol met vitaminen, mineralen en vezels die zorgen voor een goede weerstand en een uitstekende spijsvertering.

Gember

Gember heeft tal van gezondheidsvoordelen zoals ontstekingen afremmen, artrose verminderen, de opname van voedingsstoffen verhogen, misselijkheid tegengaan,... Het kruid is afkomstig uit Zuidoost-Azië en heeft een zeer sterke smaak. We gebruiken dit kruid af en toe om een verrassende twist te geven aan het gerecht!

Prinsessenboon

Prinsessenboontjes, of anders genoemd sperzieboontjes, zijn afkomstig uit Zuid-Amerika. Net als alle andere peulvruchten bevatten ze veel eiwitten die zorgen voor een goed spierherstel en de toename van spiermassa. Maar er zijn nog meer voordelen! Zo verlagen ze de cholesterol en krijg je er een goed humeur van. 

Volkoren Rijst

Volkoren rijst, of zilvervliesrijst, is een bron van koolhydraten maar bevat veel meer vezels dan witte rijst. Dat komt doordat het jasje rondom de zilvervliesrijst blijft zitten. Vezels zorgen voor een goede darmwerking en een verzadigd gevoel. Verder bevat dit volkoren graanproduct ook veel vitamines B, tal van mineralen én eiwitten die zorgen voor de opbouw van je spieren.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Bloemkool en groene boon kerrie 38% [groene boon, bloemkool, pijpajuin, zonnebloemolie, zeezout , specerijen (MOSTERD en SELDERIJ) en kruiden]; Rendang 38% [rundvlees, water, ui, kokosmelk [kokosmelk (kokos, water), stabilisator: E412, E415, emulgator: E435], zonnebloemolie, TARWEbloem, gember, knoflook, VISsaus [ansjoVIS, zout, suiker], citroengras, pepers, koriander, zeezout, kruiden en specerijen (MOSTERD en SELDERIJ)], Rijst volkoren gekookt 25%

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 530 g)
Energie (kJ)
516,00
2734,80
Energie (kcal)
124,00
657,20
Vet (g)
5,49
29,10
Verzadigde vetzuren (g)
1,41
7,47
Koolhydraten (g)
10,30
54,59
waarvan suikers (g)
1,83
9,70
Eiwit (g)
7,29
38,64
Zout (g)
0,71
3,76
Vezels (g)
1,63
8,64

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Mosterd
Selderij
Tarwe
Vis

Kan sporen bevatten van

Lupine
Noten
Schaaldieren
Soja
Weekdieren