Wok met rund en hoisinsaus

Wok met rund en hoisinsaus

Wie houdt er nu niet van een overheerlijke, Aziatische wok? Die kan in principe wekelijks op je menu staan! De basis van dit wokgerecht bestaat uit rundsvlees, hoisinsaus, veel groenten en volkoren rijst. Hoisinsaus is een zoete saus die gemaakt is van sojabonen, rijstazijn, knolook, rode pepers, suiker, zout en water. Deze saus wordt meestal gebruikt om vleesgerechten op smaak te brengen. Het is een lekkere wok die iedereen doet watertanden.

Hartig
Diverse groenten
Zoet
Zout
Energie (kcal)
624,93
Vet (g)
20,55
Koolhydraten (g)
70,77
Eiwit (g)
36,31

De sterren van dit gerecht

Champignon

Bij champignons denken mensen vaak aan de witte champignon. Die is dan ook het meest populair! De witte champignon heeft een neutrale smaak en bestaat 95% uit water. Dat neemt niet weg dat ze weinig voedingswaarde hebben. Ze zijn rijk aan koper en bevatten veel vitamines en mineralen. Zo dragen ze hun steentje bij aan een gezond lichaam!

Hoisinsaus

Hoisinsaus is een geurige saus die je vooral in de Chinese keuken tegenkomt. Het is een kruidige, iets zoetere saus op basis van gefermenteerde sojabonen, knoflook en honing. De saus is donker van kleur en de textuur is vrij dik, een beetje zoals mayonaise. Het geeft gerechten een Aziatisch tintje, omdat het de smaak ‘umami’ combineert met zoet, zuur en kruidige elementen.

Paprika

Wist je dat paprika rechtstreeks verwant is aan de chillipeper? En dat de groene paprika eigenlijk gewoon een onrijpe paprika is? De paprika kleurt immers rood als ze volledig rijp is! Die laatste bevat twee keer zoveel vitamine C als de groene paprika. Doordat deze groente zeer veelzijdig is, integreren we de paprika in verschillende gerechten bij Quiso!

Volkoren Rijst

Volkoren rijst, of zilvervliesrijst, is een bron van koolhydraten maar bevat veel meer vezels dan witte rijst. Dat komt doordat het jasje rondom de zilvervliesrijst blijft zitten. Vezels zorgen voor een goede darmwerking en een verzadigd gevoel. Verder bevat dit volkoren graanproduct ook veel vitamines B, tal van mineralen én eiwitten die zorgen voor de opbouw van je spieren.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Wokgroenten met rund 77% [wokgroenten [champignon, paprika, ui, wortel, pijpajuin, SESAMolie, knoflook], Hoisinsaus [woksaus [water, suiker, zwarte bonen (SOJA), zout, maiszetmeel, SOJAsaus (water, zout, SOJAboon, TARWE (GLUTEN), zout), gember, SESAMolie, rijstazijn, kleurstof: E150a, azijn, knoflook, kruiden en specerijen, voedingszuur: E300, citroensapconcentraat], water, witte wijnazijn [witte wijnazijn, conserveermiddel: E224 SULFIET], stabilisator: xanthaangom], Rundvlees [rundvlees aroma], SESAMolie, SOJAsaus [water, SOJAboon, TARWE (GLUTEN), zout], zwarte peper]]; Rijst volkoren 23% [rijst]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 563 g)
Energie (kJ)
462,00
2601,06
Energie (kcal)
111,00
624,93
Vet (g)
3,65
20,55
Verzadigde vetzuren (g)
0,72
4,05
Koolhydraten (g)
12,57
70,77
waarvan suikers (g)
4,85
27,31
Eiwit (g)
6,45
36,31
Zout (g)
1,04
5,86
Vezels (g)
0,97
5,46

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Sesam
Soja
Sulfiet
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Noten