Wok met rundsreepjes en gember

Wok met rundsreepjes en gember

Wokken kan op verschillende manieren. Voor dit gerecht kozen we voor een Chinees geïnspireerde wok met een traditionele woksaus. Dat gaat gepaard met volkoren rijst en veel groentjes zodat we een gezond gerecht op tafel toveren.

10,99 € 10,99 € 10.99 EUR
Hartig
Gekruid
Umami
Energie (kcal)
545,9
Vet (g)
19,98
Koolhydraten (g)
49,98
Eiwit (g)
38,16

De sterren van dit gerecht

Broccoli

Deze natuurlijke superfood zit boordevol goede voedingsstoffen waardoor het een zeer positief effect heeft op je gezondheid. Vaak eten we alleen maar de roosjes van de broccoli, maar wist je dat de steel van een broccoli minstens zo veel vitaminen en mineralen bevat? Kerngezond dus!

Pijpajuin

Je kent pijpajuin misschien ook wel als lente-ui, bosui of stengelui. In Vlaanderen noemen ze het ook weleens schalulleke. Al die benamingen zijn makkelijk te verklaren. Lente-uitjes omdat ze in het voorjaar geoogst worden, bosuitjes omdat ze in bosjes verkocht worden, stengeluitjes omdat lente-uitjes sterk lijken op deze groente en schalulleke omdat dat woord Brussels dialect is voor 'pijpajuin'. Bovendien was het ook de eerste officiële naam van de pop van Wiske. En de smaak? Die is minder indringend dan de smaak van gewone ajuinen. Pijpajuintjes worden ofwel rauw gegeten ofwel gegaard in bijvoorbeeld wokgerechten.

Wortel

De oranje wortel is het resultaat van de teelt in Nederland. En ook Belgen zijn er zot van! Wortelen zijn één van de meest gegeten groenten in ons land. Het zijn echte vitaminebommmetjes waardoor ze supergezond zijn. Door de oranje kleur bevatten ze een grote hoeveelheid bètacaroteen waardoor ze goed zijn voor je ogen. Zo blijf je goed zien, zowel overdag als in het donker.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Chinese wokgroenten met broccoli en sluimerwten en rund 75% [Wokgroenten met broccoli en sluimerwten [wortel, ui, bosui, broccoli, sluimerwt, gember, knoflook, zonnebloemolie, zeezout], Rund chinees 34% [rundvlees, SESAMolie, SOJAsaus [water, SOJAboon, TARWE, zout] (GLUTEN), zwarte peper], Bruine woksaus 27% [water, SOJAsaus [water, SOJAboon, TARWE, zout] (GLUTEN), ui, SESAMolie, sushiazijn [fructosestroop, azijn, water, zout, smaakversterker: E621, suiker, smaakversterker: E635], bouillon [zout, maltodextrine, smaakversterker: E621, E631, E627, palmvet, kippenvet, kip, gemodificeerd aardappelzetmeel, aroma, specerij (kurkuma, peper, wortelpeterselie), ui, kleurstof: E150c, antioxidant: E392, gistextract], xanthaangom, knoflook, zwarte peper]], Rijst volkoren gekookt 24%

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 530 g)
Energie (kJ)
431,00
2284,30
Energie (kcal)
103,00
545,90
Vet (g)
3,77
19,98
Verzadigde vetzuren (g)
0,71
3,76
Koolhydraten (g)
9,43
49,98
waarvan suikers (g)
1,66
8,80
Eiwit (g)
7,20
38,16
Zout (g)
0,85
4,50
Vezels (g)
1,15
6,09

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Sesam
Soja
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren