Gebakken kip in vleessaus

Gebakken kip in vleessaus

Dit is een typische Belgische klassieker die je moet proeven! Het waant je zo terug in de tijd in de keuken van je grootmoeder. We kozen hier voor een sappige kip in bruine vleessaus gecombineerd met gekookte aardappelen en bloemkool in bechamelsaus.

Hartig
Belgisch
Kindvriendelijk
Energie (kcal)
598,4
Vet (g)
21,15
Koolhydraten (g)
59,91
Eiwit (g)
38,49

De sterren van dit gerecht

Aardappel

Aardappelen zijn een ongelooflijk veelzijdig knolgewas dat wordt gebruikt in een verscheidenheid aan gerechten over de hele wereld. De aardappel vormt samen met volkoren graanproducten onze basisvoeding en is een gezonde energieleverancier. Het levert niet alleen energie in de vorm van complexe koolhydraten maar ook essentiële voedingsstoffen zoals voedingsvezels, mineralen en vitaminen.

Bechamelsaus

Bechamelsaus is een basissaus die in veel keukens gebruikt wordt. De saus wordt gemaakt op basis van bloem, melk en boter. Door die combinatie noemen de Fransen het ook weleens 'roux'. Ook in de Italiaanse keuken gebruiken ze deze saus vaak bij pasta- en groentengerechten. (bij ons is de saus gemaakt met een minimum aantal boter, we gebruiken in de plaats olie)

Bloemkool

Wist je dat bloemkool eigenlijk een bloem is die niet heeft gebloeid? Met bloemkool krijgen onze gerechten een heerlijke, licht nootachtige smaak. Bovendien zit deze groente bomvol met vitaminen, mineralen en vezels die zorgen voor een goede weerstand en een uitstekende spijsvertering.

Kip

Kippenvlees is mager vlees en heeft een heel hoge voedingswaarde. Van nature bevat kip heel wat eiwitten, mineralen en vitamines. Daardoor is het gezond om te eten! Daarbovenop is gevogelte zeer veelzijdig waardoor we het bij Quiso in verschillende gerechten integreren.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Bloemkool in bechamelsaus 41% [Bechamel [MELK, maiszetmeel, zonnebloemolie, boter (MELK), zeezout, zwarte peper, nootmuskaat], bloemkool], aardappel 29% , Kip gekruiden 18% [kip, olijfolie, kruiden en specerijen (MOSTERD, SELDERIJ)], Vleesjus 12% [Vleesfond [water, rundbeenderen, wortel, ui, tomatenpuree [tomaat], zonnebloemolie, kruiden [laurier, tijm], rozemarijn], roux [TARWEbloem (GLUTEN), palmvet], ui, zeezout, zonnebloemolie, knoflook, zwarte peper]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 680 g)
Energie (kJ)
368,00
2502,40
Energie (kcal)
88,00
598,40
Vet (g)
3,11
21,15
Verzadigde vetzuren (g)
1,07
7,28
Koolhydraten (g)
8,81
59,91
waarvan suikers (g)
1,78
12,10
Eiwit (g)
5,66
38,49
Zout (g)
0,55
3,74
Vezels (g)
1,24
8,43

Bevat de volgende allergenen

Gluten
Lactose
Melk
Mosterd
Selderij
Tarwe

Kan sporen bevatten van

Noten
Schaaldieren
Vis
Weekdieren