Kip met sumak

Kip met sumak


Ontdek de betoverende smaken van het Midden-Oosten met onze Kip met Sumak, geroosterde aubergine en pikante aardappelen. Geniet van malse kip met een lichtzure sumak-kruiding, gebakken aubergine met za'atar en een pikant accent van aardappelen.

Gekruid
Pikant
Energie (kcal)
522,5
Vet (g)
25,75
Koolhydraten (g)
42,56
Eiwit (g)
26,79

De sterren van dit gerecht

Aubergine

De aubergine wordt ook weleens de 'eierplant' of in het Engels 'eggplant' genoemd. De reden? Wilde aubergines zien er net uit zoals het ei van een kip. Wij kennen de aubergine als een peervormige vrucht die donkerpaars is, maar er zijn dus ook andere varianten zoals een witte en de 'graffiti' aubergine.

Chilipeper

De heerlijk pittige langwerpige peper, je kent ze vast wel. Chilipepers zijn er in verschillende kleuren, vormen en maten. Zo zijn ze er in het rood, maar ook in het groen, oranje en geel. Een rode chilipeper is rijp en een groene is onrijp. Desondanks maakt dat het een groene chilipeper niet minder pittig. Hoe donkerder de peper, hoe pittiger de smaak. Dit heeft te maken met capsaïcine, een stofje die receptoren op de tong activeert waardoor de gevoeligheid extra wordt versterkt wanneer je iets pittigs nuttigt. Chilipepers zijn een goede bron voor vitamines en mineralen! Ze zijn rijk aan vitamine A, C, B6 en K.

Knoflook

Wist je dat één bol knoflook ongeveer 2 teentjes look bevat? Daar ben je dus wel even zoet mee! Knoflook smaakt echter niet zoet tenzij je de knoflook glazig fruit. Rauw heeft knoflook een scherpe smaak waar niet iedereen van houdt. Het wordt in diverse gerechten gebruikt om extra smaak te geven. Bovendien is het een echte oppepper voor je immuunsysteem en heeft het een positieve invloed op je bloeddruk en cholesterolgehalte.

3 maal koken op een eenvoudige wijze

We maken het jou graag gemakkelijk! Je kan onze gerechten op drie verschillende manieren opwarmen: in de oven, de microgolfoven of in de pan. Zo bieden we jou de mogelijkheid om te kiezen welke wijze het beste bij jou past. Bovendien zijn de Quiso-gerechten op elke manier even lekker!
Oven

Uit de oven

  • Verwarm de oven voor op 175°C. Vermijd de grillstand.
  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Wil je het gerecht liever wat krokanter? Haal dan eerst de folie eraf.
  • Plaats het gerecht in de oven. 
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 40 minuten. Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 20 minuten. Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je oven. Het is dus belangrijk om regelmatig te kijken of het gerecht warm is.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Smullen maar!
Micro

Uit de micro

  • Schuif het omhulsel van de verpakking.
  • Plaats het gerecht in de microgolfoven. We raden aan om het gerecht met de folie in de microgolf te plaatsen. Je mag wel gaatjes prikken zodat de warmte kan ontsnappen.
  • Als het gerecht bevroren is, verwarm je het ongeveer 8 minuten op 900W.  Wanneer je het gerecht op voorhand ontdooid hebt, duurt het ongeveer 5 minuten.
  • Houd er rekening mee dat de duurtijd afhankelijk is van je microgolf en van het aantal wattage dat je instelt. Heb je minder wattage? Zet het gerecht dan ietsje langer in de microgolf. We raden aan om regelmatig te kijken of het gerecht warm is. Je kan halverwege ook best een keer omroeren.
  • Dresseer je gerecht op een bord.
  • Genieten maar!
Pan

In de pan

  • Ontdooi het gerecht in de koelkast.
  • Verwarm de pan(nen) op een matig vuur.
  • Voeg de ingrediënten toe en roer regelmatig om totdat het pruttelt.
  • Smakelijk!

Ingrediënten

Aardappelen pikant 36% [aardappel, olijfolie, knoflook, rode pepers, Za’atar [SESAMzaad, tijm, sumak, oregano, venkelzaad, korianderzaad, zeezout, chilipoeder, paprikapoeder], Aubergine ganousch 32% [aubergine, olijfolie, knoflook, Za’atar [SESAMzaad, tijm, sumak, oregano, venkelzaad, korianderzaad, zeezout, gerookte paprika, chilipoeder], Kip sumak 18% [kip, olijfolie, sumak, zeezout, zwarte peper], Tomatensaus 14% [passata [tomaat, zout, zuurteregelaar: E330], ui, olijfolie, knoflook, witte wijnazijn [witte wijnazijn, conserveermiddel: E228 SULFIET], zeezout, oregano, tijm, chilipoeder]

Voedingswaarden

Gemiddelde voedingswaarden
100 g
Portie ( 475 g)
Energie (kJ)
459,00
2180,25
Energie (kcal)
110,00
522,50
Vet (g)
5,42
25,75
Verzadigde vetzuren (g)
0,89
4,23
Koolhydraten (g)
8,96
42,56
waarvan suikers (g)
2,19
10,40
Eiwit (g)
5,64
26,79
Zout (g)
0,63
2,99
Vezels (g)
1,86
8,84

Bevat de volgende allergenen

Sesam
Sulfiet

Kan sporen bevatten van

Gluten
Mosterd
Noten
Schaaldieren
Selderij
Vis
Weekdieren